NEW ORLEANS.

Tidigare på sommarlovet, närmare bestämt sista dagen på skolavslutningen flög jag, min syster och mina föräldrar iväg till USA, först till New Orleans i Louisiana, sedan till Navarre och Pensacola i Florida, och sist men inte minst Fargo, Bismarck och Medora i North Dakota. Idag regnar det här utanför mitt rum där jag nu sitter i Johannelund och detta känns som en bra dag att kolla tillbaka på bilder från USA eftersom jag också inte riktigt kan ta några nya bilder nu heller eftersom jag är kameralös sedan några dagar tillbaka då min kamera gick sönder, så jag börjar med några favoriter från New Orleans där vi var först. New Orleans var det ställe jag gillade mest av alla de ställen vi var på, så mysig stad och fina byggnader, och när det en dag då också regnade där som det nu gör här hemma småsprang vi på en liten gata utanför där vi bodde påväg till en spårvagn som skulle ta oss in till stan så körde en bil upp där vi var och en kvinna frågade om vi ville ha ett paraply och att bara sådär vara så snäll mot andra som man inte alls känner och att det är så väldigt naturligt och så omtänksamt. Det skulle ju inte vara lika troligt att det hände här i Sverige om man inte kände varann.
Denna katt vandrade runt lite utanför där vi bodde, tycker att hen var så väldigt söt.
spenderade flera timmar här och såklart så badade jag också, jag stod inte bara på kanten fotandes mina fötter (så mycket)
Höll i denna lilla alligator och åkte båt bland flera andra som var liiite (mycket) större.
Sista bilden på New Orleans för detta inlägg får vara denna där jag älskar färgen på husen.
New Orleans USA foto louisiana resor
0 kommentarer